Aku Cinta Allah...

" Jika Allah memakbulkan doa kita,
itu tandanya Allah menyayangi kita,
Jika Allah lambat memakbulkan doa kita,itu tandanya Allah ingin menguji kita, dan
Jika Allah tidak memakbulkan doa kita,itu tandanya Allah nenyediakan yang terbaik untuk kita..."

Wednesday, February 9, 2011

Siapa aku sebenarnya?



Aku sebenarnya tertanya-tanya,SIAPA AKU SEBENARNYA? Jawapan hakiki seorang insan sudah pastinya aku seorang hamba Allah yang memikul tanggungjawab sebagai seorang khalifah yang perlu menjaga kesejahteraan dunia yang sementara...
Namun,persoalannya sebagai hamba Allah,aku masih terhuyung-hayang mencari makna perjalanan hidupku yang kekadang kurasakan sia-sia...
Aku ragu pada diriku sendiri...Apa yang patut aku lakukan?
Ya,aku sewajarnya mencari erti kehidupan yang sebenarnya... tanpa sebarang penyesalan...
seperti Bilal bin Rabah yang teguh pada kalimah "AHAD" .. satu kepercayaan utuh kepada Yang Esa..
Begitu juga sahabat-sahabat Rasulullah S.A.W. yang berjuang membantu perjuangan Rasulullah S.A.W. demi menegakkan agama Islam yang suci...
Perjuangan hidup yang masih panjang ini sewajarnya menjadi bibit-bibit kekuatan yang belum aku temui...
Aku perlu menjadi satu-satunya diriku yang menghargai segala kewujudan di sini...
Ya,mencari sinar kepada sebuah persoalan,SIAPA AKU SEBENARNYA...

No comments:

Post a Comment